تصاویر گوگل Google Images
تصاویر گوگل بخشی از موتور جستجوی گوگل است. این گسترده ترین جستجوی تصویر در جهان با میلیاردها تصویر و بیش از یک میلیارد جستجو در روز است.
نتایج حاصل از نمایه Google Images را نیز می توان در نتایج جستجو (SERP) جستجوهای وب ادغام کرد. تصاویر گوگل برای بهینه سازی موتورهای جستجو مرتبط هستند زیرا رتبه بندی خوب در نمایه تصویر می تواند به افزایش دید سئو و ترافیک وب سایت کمک کند.
توسعه تصاویر گوگل
موتور جستجوی تصویر گوگل در سال 2001 راه اندازی شد. با حدود 250000 گرافیک نمایه شده، با اندازه امروز فاصله زیادی داشت. اما ذخیره داده های تصویری از زمان معرفی آن به شدت افزایش یافته است، به طوری که تنها 9 سال بعد بیش از یک میلیارد تصویر در این فهرست وجود داشت.
در تئوری، گوگل میتواند هر تصویری را که در یک وبسایت منتشر شده است ایندکس کند. بنابراین، تعداد تصاویر در موتور جستجو با هر گرافیک آپلود شده در وب سایت مهدی نجاری افزایش می یابد.
داده های مربوط به حجم واقعی پایگاه داده تصویر گوگل ضعیف است، زیرا این گروه هیچ ارقامی رسمی را گزارش نمی کند. شاخص تصویر در سال 2010 در حال حاضر بیش از یک میلیارد عکس را شامل می شد و این تعداد احتمالاً در این مدت دو برابر شده است.
گوگل از زمان معرفی موتور جستجوی تصاویر خود، به طور مداوم این محصول را برای کاربران گسترش داده است. با این حال، جستجوی تصویر در ابتدا نسبتاً "نادیده گرفته شد" و تنها چند ویژگی و گزینه های سفارشی سازی را ارائه داد.
سرانجام در سال 2009 یک به روز رسانی بزرگ برای عملکرد جستجو انجام شد، زمانی که هم طرح و هم عملکرد تنظیم شدند.
یک گام مهم در توسعه جستجوی تصویر گوگل، معرفی به اصطلاح "جستجوی معکوس" در سال 2011 است. از آن زمان، کاربران می توانند با وارد کردن یک URL یا با بارگذاری مطالب تصویر، تصاویر مشابه را جستجو کنند.
از سال 2012، Google Images گزینههای فیلتر متعددی دارد، از جمله فیلتر «جستجوی ایمن» که میتواند مطالبی را که برای خردسالان قابل اعتراض است از نتایج فیلتر کند.
توابع جستجوی تصویر گوگل
جستجوی تصویر گوگل مانند جستجوی معمولی گوگل عمل می کند. کاربران عبارت جستجوی خود را در شکاف جستجو وارد کرده و با کلیک بر روی دکمه ذره بین جستجو را آغاز می کنند.
- ابزارها: در بخش "ابزارها"، کاربران می توانند نتایج را بر اساس اندازه، رنگ، نوع، زمان و حقوق استفاده مرتب کنند. این مزیت را دارد که هنگام تحقیق روی تصاویر می توان به سرعت یک پیش انتخاب انجام داد. با فیلتر کردن بر اساس حقوق استفاده، به عنوان مثال. ب. روزنامه نگاران یا کپی رایترها می توانند مطالب تصویری احتمالی را جستجو کنند تا محتوا را تنها با چند کلیک غنی کنند.
- اندازه های نمایش: نتایج جستجو را می توان با اندازه های تصویر مربوطه در ناحیه ابزارها نمایش داد.
- جستجوی معکوس: کاربران می توانند با آپلود فایل های تصویری خود یا با وارد کردن URL تصویر، مطالب مشابه تصویر را بیابند. این تابع همچنین برای کشف سرقت ادبی احتمالی مناسب است. پیش نیاز این است که تصاویر ناقض کپی رایت نیز توسط گوگل ایندکس شده باشند.
- گروه بندی: گوگل هنگام وارد کردن عبارات جستجو، گروه های تصویری مناسب را پیشنهاد می کند. به عنوان مثال، کاربران می توانند تصاویر یک میز را جستجو کنند و موتور جستجو پیشنهادات بیشتری مانند "تصویر کلیپ میز" یا "میز ناهار خوری" را ارائه می دهد. نتایج مربوطه قبلاً در آنجا گروه بندی شده اند.
- تصاویر محصول: اگر از جستجوی تصویر در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید، نه تنها بازدیدهای جستجوی ارگانیک را دریافت خواهید کرد، بلکه بازدیدهای جستجویی که با تبلیغات پولی از Google Shopping به عنوان "محصول" علامت گذاری شده اند نیز دریافت خواهید کرد.
چرا Google Images برای بهینه سازی موتور جستجو مهم است؟
Google Images همچنین نقش مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. زیرا تصاویر ایندکس نه تنها در خود جستجوی تصویر، بلکه در بازدیدهای جستجوی ارگانیک نیز نمایش داده می شوند.
این به وبسایتها اجازه میدهد تا وقتی کاربران بر روی تصاویری که در موقعیتهای بالای SERP ظاهر میشوند کلیک میکنند، ترافیک بیشتری دریافت کنند. در عین حال، بهینه سازی تصویر به افزایش دید در جستجوهای وب کمک می کند.
الزامات بهینه سازی تصاویر
برای اینکه وب مسترها و سئوکاران بتوانند با تصاویر به رتبه های خوبی دست یابند، الزامات خاصی لازم است. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
- نام فایل: برای کسب رتبه خوب در جستجوی تصویر گوگل، گرافیک ها باید واضح و با کلمه کلیدی مناسب نام گذاری شوند.
- جاسازی: اگر تصویر در یک زمینه کل نگر جاسازی شود، می تواند مزایایی در پیچک ها داشته باشد.
- کیفیت: کیفیت تصویر بالا همچنین منجر به رتبه بندی بهتر در جستجوی تصویر می شود.
انتقاد از تصاویر گوگل
از آنجایی که Google Images پس از کلیک بر روی یک نتیجه یک تصویر کوچک نشان می دهد و دیگر مستقیماً به منبع تصویر هدایت نمی شود، بسیاری از وب سایت ها ترافیک خود را از دست داده اند. زیرا کاربران دیگر مجبور نیستند صفحه مورد نظر را برای دیدن کامل تصاویر فراخوانی کنند، بلکه می توانند مانند گالری تصاویر از طریق Google Images کلیک کنند.
در عین حال تصاویر دیگری و مشابه پیشنهاد می شود تا امکان بازدیدکنندگان جدید از طریق Google Images به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1605376/
https://www.webtalk.co/n/43678317
https://cascade.org/node/6585?page=7#comment-75090
https://www.rohwrestling.com/content/who-deserves-shot-roh-world-tv-title?page=130#comment-129146
http://mail.party.biz/forums/topic/102196/dordle-best-puzzle-game-in-this-year/view/post_id/501766
https://tore-dahl.23video.com/copenhagen-images-architecture-3-1